Bas-baryton, ukończył studia licencjackie na Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Studia magisterskie kontynuował pod opieką wokalną prof. Piotra Kusiewicza w Akademii Muzycznej w Krakowie, uzyskując dyplom z wyróżnieniem.

Dawid Biwo jest laureatem pierwzej nagrody w konkursie im. M. Karłowicza w Krakowie, pierwszej nagrody w konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach, trzeciej nagrody w konkursie imienia F. Platówny we Wrocławiu, nagrody specjalnej w Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie, trzeciej nagrody w konkursie im. K. Jamroz w Kielcach oraz laureatem Muzycznego Forum Mlodych 2010 pod patronatem Austriackiego Forum Kultury w Warszawie. W 2012 oraz 2017 był finalistą Międzynarodowego Konkursu im. H. Darcle w Braili oraz w 2017 finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach. W tym samym roku został laureatem pierwszej nagrody w IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku oraz zdobył wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach.

Debiut sceniczny Dawida Biwo miał miejsce w 2008r podczas akademickiego wystawienia opery B. Galuppiego L’amante di tutte w Warszawskiej Operze Kameralnej. W 2010r. wcielił się w rolę Guślarza w Widmach S. Moniuszki podczas festiwalu w Kudowie-Zdroju. W rou 2011 wystąpił na deskach Opery Krakowskiej w przedstawieniu Yerma P. Bowlesa. W kolejnym roku, również w Operze Krakowskiej, w inscenizacji dyplomowej Czarodziejskiego Fletu W.A. Mozarta Dawid Biwo zaprezentował się w partii Papagena. W 2011r. W spektaklu The Fairy Queen H. Purcela kreował partie basowe.

Wykonywał również role w takich operach jak: L’elisir d’amore G. Donizettiego (Dulcamara), Die Fledermaus J. Straussa (Frank), La contadina in corte A. Sacchiniego (Berto), Arminio J.A. Hassego (Tullo), Les indes galantes J.P. Rameau (Osmin, Ali,), Don Pasquale G. Donizettiego (Notario) Il barbiere di Siviglia G.Rossiniego (Fiorello), La serva padrona G.B. Pergolesiego (Uberto), Don Giovanni W.A.Mozarta (Leporello) , J.P.Rameau Castor et Pollux ( Jupiter), G.Donizettiego IL giovedi Grasso (Il Colonello), IL Campanello ( Don Annibale Pistacchio) .

Dużą cześć pracy artstycznej Dawid Biwo poświęca wykonastwu muzyki dawnej. W tej dziedzinie ma na swoim koncie udział w licznych festiwalach, m.in.. Utrecht Oude Muziek, Bachwoche Vienna, Tartini Festival Pirano, Early Music Festival New York, Leszno Barok Plus, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej, Festiwal Bachowski w Gliwicach, Bach 200 UW w Warszawie, Festiwal Bachowski w Świdnicy.

W 2019r. Dawid Biwo nagrał dla wytwórni DUX swoją pierwszą płytę solową, na której znalazły się pieśni Emanuela Kani. W tym samym roku zarejestrował również Nieszpory Sławomira Czarneckiego wraz z Polskim Chórem Kameralnym pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego. W roku 2020 bas-baryton wziął udział w nagraniu płtyt „Meder Sacred Music Music Baltica Vol. 7 (nominowana do nagrody Frydery 2020). W lutym 2021 roku ukazała się druga płyta solowa Dawida Biwo „Nasz Mendelssohn” zawierająca pieśni Arnolda Mendelssohna.

Dawid Biwo współpracował z wieloma zespołami i orkiestrami, m.in.: Capella Cracoviensis, Risonanza, Orkiestra Filharmonii Dolnośląskiej, Ensemble Barocum, Il Giardino d’amore, {oh!} Orkiestra Historyczna, Diletto, Harmonia Sacra, Capella Regia Polona, Capella 1549, Elbląska Orkiestra Kameralna, Capella Viridimontana, Arte dei Suonatori, Goldberg Baroque Ensamble.